Dagens Ridpass

Idag har jag ridit Karsten dressyr,det gick faktiskt rätt så bra!
Ja börja med att rida Pasja,hon va jättemjuk och fin och sökte sig ner och försökte att verkligen arbeta!Det va bara lite i början som hon försökte dra iväg och stegra,men jag fick som tur va ordning på det :)
Dock var hon aningen seg trots att jag hade sporrar.
Lollo red Karsten när jag red Pasja.
När jag hade ridit Pasja red jag Karsten.
I början ville han springa men jag försökte att bara rida ner honom lång och låg fast jag fick snart klart för mig att det inte gick,så jag började trava,han sökte sig lite neråt och när jag tog lite i tygeln drog han iväg så jag fick korta tygeln och nädtan dra i munnen för att han skulle stanna DÅ lyssnade han och började jobba ordentligt.Jag hade lite svårt att sitta ner i traven men tillslut kunde jag sitta någorlunda.När jag hade jobbat igenom honom började galoppera.Galoppen gick jättebra!!Efter galoppen brukar han bli stark och dra iväg det blev han lite nu men jag fick ordning på honom hyfsat snabbt.

Jag tycker att det gick jättebra med bägge hätarna♥

Sötis hästarna på promenad<3

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0